reklama

Moje drahé miesta a zvuky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 

 

Mám rada kikiríkanie kohúta.

 

 

 

Mám rada cvrlikanie svrčkov.

 

 

 

Spev drozda na višni..

.

 

 

Ľúbila som i tú starú drevenú bránu, ktorou sa vchádzalo

 

 

 

na babičkin dvor.

 

 

Nikdy nevedela kedy prídem,

 

lebo nemala telefón.

 

Pohľad na jej potešenú tvár

 

bol mi odmenou za ten ranný zhon./

I cestovanie osobákom som mala rada;

 

pomalé blíženie sa, známe dediny./

A hlavne príchod.

(Kostol.

 

Zelovoc.

 

Mäsiar.

 

Krčma.)

 

Belasé staré domky, s muškátmi v oknách, slivkou na priedomí. /

 

Posledná zákruta, beh dolu briežkom v orechovej tôni…

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

....A som tam! Doma.

 

/Dlhý dvor, lemovaný viničom, v záhonoch ruží mladá žihľava.

 

Pri okne drobná Veliteľka s paličkou a blaživým úsmevom.

 

(Mala som rada i tú šopu s kopou starých rároh,

a skriňou plnou topánok. V jej zadnej stene bola harfa,

hoc trochu hrdzavá.)

 

/V koši pípali kuriatka, v sude kvasilo víno a dedko štiepal polienka.

 

(To však už bolo trocha hlbšie v letokruhoch pamäti starého orecha.)

 

/Dávno som nevidela tú dedinu, ten dom.

 

Dnes takú prázdnu...

 

Iba ak,

 

babička z neba stráži vlak,

 

ktorým sa vyberiem na návštevu,

 

s kyticou bielych chryzantém.

Naďa Mitanová

Naďa Mitanová

Bloger 
  • Počet článkov:  54
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Rada píšem o nenápadných ľuďoch a skrytej kráse. Pracovala som najmä s deťmi a so slovom, teraz prekladám. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu